حوادث

مأمور پلیس که در جریان دستگیری یک متهم، با شلیک گلوله مرگ وی را رقم زده بود پس از دوبار محاکمه در نهایت با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

به گزارش مشرق، زمستان سال ۱۳۹۹ مأموران پلیس در یکی از خیابان‌های نعمت‌آباد به راننده یک دستگاه پراید که در حاشیه خیابان متوقف شده بود، مظنون شدند و هنگامی که قصد بازرسی خودرو را داشتند راننده پا به فرار گذاشت.

در جریان تعقیب و گریز مأموران با استعلام پلاک خودرو دریافتند که خودروی پراید سرقتی است.

پس از آن راننده خودرو که در یک مسیر بن‌بست گیر افتاده بود برای فرار به صورت دنده‌عقب به ماشین پلیس کوبید.

در این میان یکی از مأموران به نام جواد به متهم دستور توقف و تسلیم داد اما متهم ۳۵ ساله بدون توجه به این دستور پلیس به تلاشش برای گریز از دست مأموران ادامه داد تا اینکه مأمور پلیس با قانون به‌کارگیری سلاح لاستیک خودرو را نشانه گرفت اما یکی از گلوله‌ها به قلب متهم اصابت کرد.

پس ازانتقال وی به بیمارستان ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات وارده تسلیم مرگ شد.

با مرگ مرد جوان خانواده او از مأمور پلیس شکایت کردند و با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

نخستین جلسه محاکمه

در ابتدای آن جلسه پدر و مادر قربانی درخواست قصاص کردند.

سپس مأمور پلیس به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام قتل عمد و تشریح ماجرا گفت: من قصدم این بود که لاستیک خودرو را بزنم اما گلوله ناخواسته به مقتول خورد و واقعاً نمی‌خواستم آسیبی به او بزنم.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و قتل را شبه‌عمد تشخیص داده و مأمور پلیس را به پرداخت دیه محکوم کردند.

پس از صدور حکم و اعتراض اولیای دم پرونده به دیوان عالی کشور رفت و قضات دیوان پس از بررسی پرونده اعلام کردند چون گلوله به قلب قربانی برخورد کرده قتل شبه‌عمد نیست.

به این ترتیب مأمور پلیس بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد.

دومین جلسه محاکمه

در ابتدای این جلسه نیز وکیل اولیای دم از طرف موکلانش درخواست قصاص کرد.

سپس مأمور پلیس از قضات خواست تا وکیلش از او دفاع کند. وکیل متهم به قضات گفت: اصابت گلوله به قلب غیرمستقیم بوده و گلوله پس از عبور از کتف با قلب برخورد کرده است. از این رو درخواست می‌کنم تا نظر کارشناسان در این باره در نظر گرفته شود.

موکلم با به کارگیری قانون استفاده از سلاح دست به شلیک زده ضمن اینکه مقتول از دستور پلیس تمرد کرده و قصد فرار با خودروی سرقتی را داشته است.

سپس نماینده فراجا به جایگاه رفت و گفت: این پرونده برای بررسی به کمیسیون فراجا ارجاع نشده است، اما آنچه مشخص شده این است که مأمور پلیس قصد داشته به دست متهم شلیک کند و علم و آگاهی لازم را نداشته که ممکن است گلوله پس از برخورد به دست و رد شدن از استخوان با قلب برخورد کند.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده مأمور پلیس را به قصاص محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 241
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 13
  • سید IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    سگ را آزاد می کنند و سنگ را می بندند! چشم قضات ما روشن! کلاه شان را کج تر بگذارند !!!!!
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      96 6
      کاش دفاع از پلیس را از امریکا یاد گیرید. پلیس جرح فلوید را خفه کرد عمدا ولی قانون پشتیبان پلیسشان بود. واقعا اینجوری هر روز امنیت کاهش پیدا میکنه.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      115 2
      اینجوریه که پلیس ها تبدیل به تماشاچی میشوند.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      90 3
      قضات دیوان عالی باید از کار برکنار شوند با این احکام شاذ.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      88 8
      تو ایران افغان ها نسبت به پلیس از حق شهروندی بالاتری برخوردارند.
    • یک بسیجی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      80 1
      علت اینکه هر روز اخبار دزدی ها را بیشتر می شنویم همین اتفاق هاست . پلیس جرات دست به سلاح شدن را ندارد و دزدها جسارت پیدا کرده اند . بهترین اعتراض (( قوه قضائیه تشکر تشکر))
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      38 1
      نیاز پلیس به گشتهای فعال در شهر که توانائی دستگیری مجرمین در یک منطقه را داشته باشند کاملا احساس میشود . استفاده از پهپاد شناسائی در مناطق برای تعقیب و شناسائی محل اختفای مجرمین و همچنین آموزش نوین پلیسی با لوازم جدید و دوربینهای شهری و صد البته احکام بازدارنده اسلامی دستگاه قضاوت برای مجرمان اقتصادی و کیفری می بایست به صورت مضاعف مورد توجه دستگاه انتظامی و هم دستگاه قضائی قرار گیرد . با روشهای 50 سال پیش تامین امنیت جامعه بیشتر شبیه بازی گل یا پوچ است تا تامین امنیت!!!!!!
    • DE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      27 1
      حکم مضحک. هیچ جای دنیا اینجور نیست. پلیس ضعیف.
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      26 3
      افغانی با کوچکترین اختلاف مالی آدم میکشد اونوقت آزادانه می گردد چون خارجی است و حق اعدام نداریم پلیس را ولی اینگونه میکشید وای برشما
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      13 1
      با تسلیت به خانواده داغدار . آیا پلیس با آن مرحوم مشکلی داشته که بخواهد عمدا اورا بکشد ؟آیا طبق قانون به دزد در حال فرار میتوان شلیک کرد یا نه ؟ اگر آن مرحوم در حال سکون بود میتوانست با دقت بزند ولی اگر در حال فرار و تلاطم بوده یا نباید شلیک میکرد یا اگر شلیک میکند ممکن است به خطا برود به در دیوار بخورد یا به قلب و سر یا هر جای دیگر . نظر قضات محترم است ولی به نظرم پرداخت دیه به عدالت نزدیکتر است .
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      32 0
      شهردار تهران زنشو با اسلحه تو حمام میکشه ولی قتل غیر عمده اونوقت پلیس مملکت در حین انجام وظیفه یه دزد رو با تخطی از فرمان ایست در حالت ضربه زدن به خودرو پلیس میکشه و میشه قتل عمد. بهتره گل گرفته بشه .
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      27 0
      اگر یک دزد به خانه این قضات بزند یا به زن و بچه ی این ها در خیابان حمله کنند و کیف و موبایل شان را بدزدند چه میکنتد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • AU ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      22 2
      دیگه از این بعد، مامور پلیس اگر دزدی در حین سرقت دید از این بعد، اگر مامور پلیس دزدی را، در حین سرقت و زورگیری دید از صحنه فرار می‌کند. و دیگه دزدها و زورگیرها با خیال راحت جلو چشم پلیس سرقت و زورگیری و ...می‌کنند.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      18 0
      علت اینکه هر چند روز خبر شهادت ماموران کادری و یا سربازان عزیز را در ناجا و فراجا می شنویم همین است.اگر اسلحه نباید کارآیی داشته باشد و تیراندازی و کشتن خلافکار- البته با هشدار قبلی که اینجا هم انجام شده- جرم است بهتر است تفنگ دست بندگان خدا ندهند تا حداقل بتوانند به راحتی از دست قاتلان و اشرار فرار کنند. یارو داشته دنده عقب به قصد کشتن می آمده باید این مامور عزیز چکار می کرد؟ قاضی فکر کند خودش یا فرزندش جای این پلیس می بود.
    • GB ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      4 1
      بهتره پلیس با پهپاد و موشک(کوچک) اینطور کیسها را هدف قرار دهد تا کسی محکوم نشود.
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      12 0
      واقعا"دیوانگیت شخصی بخواهد پلیس شود.به مردم تادی میشود مسلحانه زورگیری میشود تیراندازی میکنند پلیس و مردم را میکشند پلیس باید قصاص شود به اینصورت که پیش برود سنگ روی سنگ بند نمیشود خلافکار ها جری تر میشوند پلیسها هم خانه نشین.واقعا"باید جوایزی را برای قضات قوه قضائیه در نظر گرفت دزدان جاعلین اختلاس گران کلاهبرداران مجازات نمیشوند بجای آنها پلیس مظلومی که در جهت حقظ آرامش مردم به مبارزه با این متخلفین میروند اعدام میشوند.از آنجاییکه قضات قوه قضائیه و رئیسشان در توئیتر حساب دارند افرادی که به توئیتر آشنایی دارند و از آن استفاده میکنند یک حساب در جهت حمایت از پلیس راه اندازی کنند ایتا که حساب حمایتی از پلیس را میبندد
    • DE ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      11 4
      از همه جای دنیا عقبیم. همین دیروز پلیس آلمان یک نفر که در حال داد و فریاد بود و مانع از دستگیری اش توسط پلیس میشد به رگبار بست. قوه ی رهاییه برای مجرمان و عذابیه برای ماموران مجری قانون.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      5 0
      با این احکام چطور توقع دارید پلیس توانایی دفاع از خود و بکارگیری سلاح را داشته باشد.
    • IN ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      5 14
      مطمئنا قصاص مامور پلیس بسیار دردناک است اما قانون اشتباه نمی کند اگر قانون دچار شک و شبهه و متزلزل گردید قتل در خیابانها توسط اسلحه پلیس یک امر عادی خواهد شد اگر زمان داده شود حتما حس انتقام خانواده مقتول فروکش خواهد شد و با جبران خسارت روحی و جسمی به آنها توسط دولت و خیرین مامور پلیس هم از قصاص نجات پیدا خواهد کرد
    • کارشناس ارشد حقوق جزا IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      8 0
      حتی دیه هم شامل این پلیس وظیفه شناس نمیشود چه رسد به قصاص . در آمریکا کسی به حرف پلیس گوش نکند بلافاصله ده ها تیر با همکارانش به آن شخص خاطی شلیک میکنند. فیلم شلیک به یک مظنون زن که مواد مخدر پنهان کرده حاضر به تسلیم نبود در شبکه ها هست. فرماندهی پلیس باید از این مامور قدردانی و یک درجه تشویقی دهد. آن قاضی که چنین حکم احمقانه ای داده از کار اخراج شود.
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 0
      سارق اتباع بود یا ایرانی ؟
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      0 6
      همانطور که با اعدام مجاهد کورکور مخالفم با اعدام این پلیس وظیفه شناس هم مخالفم .
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 3
      هیچ پلیسی اندازه پلیس ایران ازادی عمل و مصونیت نداره
    • خروس بی محل US ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      4 5
      قوه قضائیه ای که بیژن زنگنه را با 100 میلیارد دلار خسارت به مملکت آزاد میگذارد و تازه به او اجازه میدهد که از دیگران به خاطر افشای قضیه شکایت هم بکند، اصلا بعید و غریب نیست که یک مأمور وظیفه شناس پلیس را به اعدام محکوم کند
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      2 0
      به هزار و یک دلیل، میگم خاک بر سر قوه قضاییه بی وجود. دزد مسلح رو میگیره به اتهام سرقت مسلحانه حکم محارب میده که کاملا درسته و دستش درد نکنه. پلیس رو به اتهام قتل شبه عمد حکم اعدام میده و ... .حسن روحانی خبیث و اطرافیانش که زندگی مادی و معنوی مردم رو نابود کردن، راست راست راه میرن و هر روز علیه نظام زر مفت میزنن
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    یعنی چی؟!!!! پلیس فرمان ایست داده و متهم گوش نکرده، پلیس طبق وظیفه شلیک کرده که اشتباهاً باعث مرگ متهم شده حالا پلیس باید بابت انجام وظیفه قصاص بشه؟!!! خوبید؟!!! پلیس از هر دو طرف باید در تهدید جانی باشه؟!!!
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      20 19
      ببند! دادگاه ابتداحکم دیه داده ،قضات دیون عالی حکم رانقض کردند
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      16 1
      حتی حکم دیه هم نباید می دادند. یادمون نره اون مامور پلیسی رو که درحالی که اسلحه داشه ولی با چاقوی یک دیوانه جانی کشته شد. با این کار ها باعث میشید مامور درهنگام استفاده از سلاح دستش بلرزه و بگه به من چه مگر ماشین مال منه.واقعا عجیب هست. آدم شاخ در میاره.
    • BR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      12 0
      باید دوباره اعتراض کنند یه دیه داره وظیفه دولته عدم دقت در تیراندازی هیچ جرمی نداره دزدانوباید بدانند تمرد از دستور ایست ایستادن جلو گلوله های پناه برخداست ممکنه به قلبش به دستش بر هر جاش بخوره بعد دیگه فرار نمیکنند
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      5 1
      یک مشکل این هست که ماموران درباره این موارد اگاهی ندارند مثلا یک مامور بدون داشتن حکم ماشین دوستم را بازرسی کرد و دوستم شکایت کرد و قاضی حکم سه ماه حبس به مامور داد هرچند دوستم رضایت داد و حکم اجرا نشد ولی چطور یک مامور نباید بداند بدون حکم قضایی نمیشود یک داخل ماشین را بازرسی کند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    119 9
    حاشیه امنیت برای خلافکار
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      56 5
      این دیگه حاشیه نیست تأمین امنیت کامل برای خلافکاران است ممنون از قوه رهاییه بابت این همه جدیت
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      41 4
      برای همین این همه مامور درحین ماموریت ودستگیری مجرم شهید می‌شوند چون اجازه شلیک ندارند باعث تاسف واقعا باعث تاسف حالم گرفته شد!!!؟
    • من IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      23 1
      دقیقا
  • رضا IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    109 7
    و با این وضع تصمیم گیری های قضایی لابد انتظار دارید که سایر ماموران پلیس به تعقیب سارقان اتومبیل ادامه دهند و ضمنا سارقان از سرقت دست بردارند!!!؟؟ این حکم مصداق عینی ترغیب بزهکاران به عدم تمکین به قانون و دستور پلیس است!!
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      2 0
      پلیسای ایران
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    100 1
    طرف دزد بوده به ایست پلیس توجه نکرده با ماشین زده به ماشین پلیس - همین کار ها را می کنید که دزد ها را پررو کردید
  • محمد IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    55 14
    تعدادافاغنه هایی که در ایران غیر قانونی زندگی می‌کنند واز حق مردم وملت ایران سوع استفاده می‌کنند وهر روز شاهد هستیم این افاغنه ها چندین قتل وکارهای خلاف انجام می‌دهند چرا اعدام نمی‌شوند چونکه افاغنه به ایران مواد میاورند؟
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      9 14
      برو فارسی یاد بگیر بعد چرند بگو. چه ربطی داشت؟
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 1
      چه‌ضربه‌ای‌ازبرادران‌افغان‌خوردی؟راستشوبگو.
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      4 1
      تو شکمت از جای دیگه پره ، بهت پول میدن اختلاف بندازی وگرنه بدترین و سخت ترین کارها رو دارن همین افاغنه بدبخت انجام میدن، اگر نباشن تو انجام میدی؟
    • ناشناس IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 0
      چرند کسی می گوید که افغانی باشد
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 0
      به چند افغانی میگین افاغنه ، افاغنه ها یعنی چی؟
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      0 0
      افاغنه ها؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • رضا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    65 0
    یعنی چه !!! این که اصلا عقلانی نیست ،پس اسلحه برای چی پلیس به کمرش بسته است ؟ برای خوشگلی ،یا دیوانه است که یک بار سنگین و دست و پا گیر را در حین ماموریت حمل کند ،طرف دزدی کرده به نظر بنده این آقای پلیس نباید به دزد رحم کنه باید همان اول مغز دزد را نشانه می‌گرفت و قانون هم باید پول گلوله را از خانواده دزد دریافت میکرد که دیگر در کشور هیچ گونه شاهد دزدی و اختلاس نبودیم .قانون باید در این موارد اصلاح شود .
  • الحق IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    78 0
    واقعا برای قوه قضائیه متاسفم بیخود نیست ماموران پلیس رغبتی برای برخورد با سارقان ندارند چون قوه قضائیه حافظ سارقان است خجالت بکشید مامورپلیس چکارباید میکرد حالا خانواده لجن این دزد شدن حق وپلیس شده ناحق خاک برسرتان شیپوررا از دهنه گشاد زدن مصداق این مورد است ودزدان در امنیت کامل
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    104 1
    خاک بر سر اون قاضی کنن خاک بر سر این قانون
  • علی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    82 2
    مامور به وظیفه اش عمل کرده الان باید قصاص بشه ؟؟؟؟؟؟خانواده متهم معدوم چه قدر پررو و متجاسر هستن که به خودشون جرات دادن جلوی قانون بایستن شما اگر عرضه داشتید بچه تون رو درست تربیت می‌کردید که مال مردم رو سرقت نکنه
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      33 0
      احتمالا اشنا دارد
  • ایرانی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    91 4
    باید از پلیسها دفاع کنید. یعنی چی قصاص؟! اون مجرم غلط کرد فرار کرد
    • ناشناس IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      9 13
      وقتی قصاص شد از دادستان سوالات را بپرس
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    84 3
    گل بزنید در قوه قضاییه
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    11 48
    به بدنه ماشین شلیک میکرد
    • بهنام IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      24 6
      بعد ماشینه دردش بگیره و خودش وایسه!!!!!!!!!!!
  • علی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    75 1
    قصاص پلیس به خاطر یک سارق که به ماشین پلیس کوبیده بود. هر کجای دنیا بود از پلیس تشکر می کردند اینجا می خواهند اعدامش کنند. تبریک به قانون گذاران و قوه محترم قضاییه
  • CA ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    68 1
    بیخود نیست خلافکارها از پلیس نمیترسن چون میدونن اسلحه‌شون برای دکوره.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    62 2
    لعنت بر قضات بد فهم لجباز
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    50 0
    عملا با این احکام امنیت جامعه رو از بین میبرند.دیگه پلیس جرات تیراندازی داره؟ همینجوریش یه سری ماورها خودشون رو به ندید میزنند با این حکم ها دیگه کلا بی خیال دزدها و اشرار میشند... اینا قاضی نیستند، قاتل امنیت جامعه هستند
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    45 0
    قاتل و جانی و متجاوزها رو آزاد کنید پلیس ها رو قصاص کنید نفرین عامون بر شماها
    • لنگی سوز IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      10 2
      عامون رو خوب اومدی خخخخخخخ
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    29 1
    متهم تیر بهش خورده طلب کار شدن؟پلیس بیچاره.کاش حداقل زندان سنگین باشه بجای قصاص.پلیس قصدش خیر بود اشتباه شد
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    5 30
    آقا لاستیک رو نشونه گرفته خورده به قلب؟ شما این رو از مجرمان معمولی می پذیرید؟
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      21 2
      تو قبول نکن ،امثال تفکرات تو باعث افزایش دزدی و جنایت میشن ،اگه مثل پلیس امریکا با کوچکترین مقاومتی طرف به رگبار ببندن دزدی وجنایت اینقدر زیاد نمیشه
    • من IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      21 1
      کسی که شلیک کرده،پلیس بوده و حین انجام وظیفه،مجرم نبوده.فرد عادی چرا باید به کسی شلیک کنه.مگر اینکه با این احکام باعث دلسردی پلیس بشیم و مجبور بشیم خودمون با خلافکارها و دزدها برخورد کنیم
    • محمد IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      3 1
      اونی کسی که به قول تو اسلحه گرفته دستش و باز قول تو به طرف شخص دیگه شلیک کرده میشه محرم معمولی چه اح... هستی تو دیکه،بعد داری با پلیس مقایسه می‌کنی.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      2 1
      جواد جان برو کلاس تیراندازی با کلت کمری بعد میفهمی تیراندازی با کلت وسط ملاج فقط یک تخیله که در فیلمهای وسترن میبینی
  • فاطمه IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    33 0
    پلیس امریکا یکی رو کاملا واضح و از قصد میکشه.تیر میزنه یا پاشو میزاره روی گردنش.تهش چند وقت تعلیق میشه بعد شما میخواید قصاص کنید؟خب این پلیس برای تجات انسان های دیگه اینکار رو کرد حالا اون فوت شد .متهم بودا یادتون رفته؟حداقل تعلیق کنین
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      اصلاح قانون حمل و به کارگیری سلاح تنها را حل همینه اون قاضی هم بر اساس همین قانون موجود حکم میکنه تا قانون اصلاح نشه داستان تغییری نمیکنه. اصل قانون حمل سلاح برای استفاده نکردن اسلحه طراحی شده شرایط شلیک تقریبا برای پلیس در حد ظرافت عمل جراحی قرنیه چشمه یه خورده اشتباه کنه باید قصاص بشه.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 1
      خب که چی پلیس ما هم باید مثل پلیس آمریکا آدم کش بشه؟ وحشی‌گری پلیس آمریکا در دنیا زبان زده
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      قضات کشور آمریکا بر ضد مجرمان و تبهکاران اند و سیستم قضایی آمریکا بشدت از پلیس این کشور دفاع می‌کنند ولی در کشور ما سیستم قضایی بر ضد نیروی انتظامی و پلیس کشور عمل می‌کنند .
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    39 4
    قوه قضایه معلوم نیست داره چی کار میکنه.فقط در دوران رییسی خوب کار کرد.اژه ای گند زدی
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    33 0
    جمع کنید طرف دزد مدال باید داد به پلیس
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    39 3
    گل بگیرن در قوه قضاییه رو. کثیف ترین ارگان این مملکته با فاصله
    • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 2
      باید به جرم توهین علیه قوه قضائیه محاکمه بشی. کسی که تخصص نداره و از جزییات پرونده خبری نداره اظهار نظر الکی نمیکنه. قوه قضائیه مجری قانونه نه دستورات جناب عالی.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      1 0
      همین که نمی دانی قوه قضاییه مجری قانون نیست برات بسه. بی سواد.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    36 1
    اگر آمریکا بود، پلیس ترفیع درجه می گرفت. این مملکت آخرش همه دزد می شوند
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 2
      الگوی شما آمریکاست؟
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      ای کاش ماهم قوانین ماننده کشور آمریکا داشیم تا برخی قضات نتوانند افسران پلیس را بخاطر تبهکاران و مجرمان اعدام کنند .
  • محمد IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    18 1
    پلیس خلافکار بوده یا خلافکاری پلیس آقای قاضی بد بوی نفوذ میاد
  • FR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    16 0
    واقعا عجیبه ! متاسفانه
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 16
    مامور باید توجیح و آموزش داده شود در چه مواقعی از اسلحه با ضوابط قانون از آن استفاده نماید اتفاق افتاده مامور حتی به دست فروش در خیابان شلیک کرده و خانواده ای را عزا دار و فرزندانی را بی سر پرست کرده جلو اینگونه مامورها را قانون باید بایستد و به شدت برخورد کند
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      4 1
      بدون مستندات حرف بیجا نزن اگر ماموری بی دلیل یک دست فروش را کشته بود امثال تو دنیا را به آتش می کشیدید. طرف می خواسته دنده عقب مامور را بکشد.خودت بودی چیکار می کردی ؟
  • احمد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 7
    خب وقتی میگید مامور پلیس ،یعنی لباس نظامی و با ماشین نظامی بوده نه اینکه با لباس و ماشین شخصی دستور ایست بده ،ژرف از‌کجا میدونست پلیس هست تا فرمانش رو اجرا کنه؟
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    15 0
    من از فردا میروم دزدی و قتل و کارهای ناموسی و مشروب فروشی و توزیع مواد مخدر . و در ضمن دختران ایرانی را به خارج کشور ترانسفر می کنم . چون پلیس و قوه قضاییه فشل شده .
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 0
      مطمئن باش تو رو به سرعت دستگیر و بلافاصله حکم اجرا میشه😂
  • س IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    17 0
    واقعا متاسفم برای قوانین کشور.که طرف خلاف میکنه.و مامور انتظامی با آن شخص مقابله میکنه.بعد از آن هم باید محکوم به قصاص شود‌.اگر قانون از پلیس حمایت نکنه که دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    19 0
    کاشکی یک مجسمه هم به رسم ادب از دزد محترم ذر شهر نصب کنید
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    20 0
    خاک بر سر قاضی خاک بر سر قانون شلنگ تختخه ما ... سگ را ول کردن سنگ را بسته اند
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    17 0
    برای همین وقتی از پلیس کمک می خواهی انقدر معطل می کنند تا متهم فرار کند
  • رضا یارمحمدخواه IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    19 1
    واقعا وحشتناکه آدم باورش نمیشه این حکمو میبینه جوونا به چه دل و جراتی دیگه برن نیروی انتظامی این دیگه چه قانونیه
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    15 0
    اشرار عجب صاحب قدرتی شدن
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      3 0
      ظاهرا قضات هم در این جرگه در حال وارد شدن هستند.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    18 0
    از پلیس حمایت کنید.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    17 0
    چشمم روشن .مامور پلیس نباید دست به اسلحه ببره؟
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    13 0
    درسته مامور درقانون بکارگیری زدن لاستیک اشتباه کرده_ولی قصاص زیاد است وباید به دیه تبدیل شود
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    22 0
    خب چرا پلیس را خلع سلاح نمی کنید که این اتفاق ها پیش نیاید؟ اصلا چرا پلیس باید دنبال دزد برود؟ ---- واقعا این ها قاضی اند یا مملکت را به مسخره گرفته اند؟
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    14 0
    توی تعقیب و گریز و سرعت بالا امکان خطا و کمانه کردن تیر خیلی زیاد میشه و تصمیم گیری خیلی سخته ،اگه قرار باشه با کوچکترین اشتباهی پلیس بیچاره رو محکوم کنند باعث جری تر شدن دزد ها شده و سنگ روی سنگ بند نمیشه و دزدی و جنایت چند برابر میشه
  • هانی US ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    4 4
    داداش این شبه عمد نبوده ؟! چطوری قصد در فعل و قصد در نتیجه احراز شده اونم در حال تعقیب و گریز ، نمیخوام بگم شدنی نیست ولی درصد اینکه این قتل عمد نباشه بسیار بسیار بالاس ، در هر صورت این درس عبرتی بشه برای بعضی از دوستان مامور و بسیج که کمم نیستن حتی دورو بر خودمونم میبینیم و فکر میکنن چون اسلحه دستشونه هر کاری خواستن میتونن با ملت بکنن و از حد متعارف وظایف شغلی خارج میشن ، ، امیدوارم این مامور هم بخشیده بشه یا به هر طریق ..
  • هانی US ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 4
    داداش این شبه عمد نبوده ؟! چطوری قصد در فعل و قصد در نتیجه احراز شده اونم در حال تعقیب و گریز ، نمیخوام بگم شدنی نیست ولی درصد اینکه این قتل عمد نباشه بسیار بسیار بالاس ، در هر صورت این درس عبرتی بشه برای بعضی از دوستان مامور و بسیج که کمم نیستن حتی دورو بر خودمونم میبینیم و فکر میکنن چون اسلحه دستشونه هر کاری خواستن میتونن با ملت بکنن و از حد متعارف وظایف شغلی خارج میشن ، ، امیدوارم این مامور هم بخشیده بشه یا به هر طریق ..
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    13 0
    تاسف آوره
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    13 0
    وای حالم بد شد! بیچاره خانواده اون پلیس
  • احمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    11 0
    مقایسه کنید با برخورد پلیس آمریکا با دزدان و مجرمان طرف دزد بوده قصد فرار داشته اگه در حین فرار دونفر از مردم هم میکشت همین برخورد با مامور وظیفه شناس پلیس میکردین
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 1
      مگه مرجع تقلید شما؛ آمریکا هست؟؟؟؟؟؟ اگه هست پس در آزادی پوشش و اقتصاد هم از اونها یاد بگیرید
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    7 2
    قصاص واعدام باید کلا حذف شود-مگر طرف به عمد وقصد کسی وبی گناهی را بکشدیا گروه مافیایی وگروهکی مثل داعش ....باشدومردم را به قتل میرسانندفقط باید اعدام شوند
  • محسن IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    17 0
    همین کارها باعث میشه خلافکار جری تربشه ، پلیس چه خصومت شخصی با خلافکارداشته می خواست مثل آدم تسلیم بشه تااین اتفاق نیفته
  • محمد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    12 0
    برای همین است که دزدها آزادند
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    13 0
    همینجوری تصمیم میگیرن که گند زدن به امینت کشور و دزدها روز به روز بیشتر و پررو تر میشن... نباید پلیس رو تا این حد محدود کرد...
  • htn IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    16 0
    قوه قضاییه چیکار میکنه دقیقا؟؟ پلیس وظیفه اش رو انجام داده، محکوم به قصاص؟؟ چقدر مسخره است. کاری می کنید دیگه کسی پلیس نشه
  • حمیدرضا IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    16 0
    اگه پلیس اخطار داده و اشتباها به قلبش اصابت کرده پس قتل عمدی نیست خطائی ست...پلیس تبرئه و دیه مقتول هم باید از بیت المال پرداخت شه..
  • اسماعیل US ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    13 0
    پلیس دلیلی برای قتل عمد نداشته نه طلبکار بوده ن مسئله ناموسی بوده. یه آدم بی بسواد هم میدونه این عمد نبوده حالا ۱۰ تا وکیل وقاضی جمع شدند و به این نتیجه رسیده اند که قتل عمد بوده . واقعا دستگاه‌های قضایی ما مشکل دارند‌
  • DE ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    14 0
    خاکبر سره قضات، این حکم یعنی چی؟؟؟ مملکتی که از پلیس اش دفاع نکند فاتحه اش را باید خواند، چرا پلیس را منحل نمیکنیم، اینطوری بهتر است تا آنها را بيخودی محاکمه کنيم.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    26 1
    یک شهرداری بود زنشو توی حموم با ۵ گلوله کشت الان هم آزاده و گویا غیر عمد بوده و انگشتان مبارک خودشون شیطنت کردن
    • ناشناس IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      البته اون شهردار با دم شیر بازی کرد و انگشت به جایی که نباید فرو کرد و ادب شد، خواست سوت بزنه شیپور تو حلقش فرو کردند.مشرق تو که این پاسخ رو نمیذاری!
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    12 0
    پس کلی قانون به کارگیری سلاح اصلاح میشه. پلیس مظلوم ایران تا کی باید تحت فشار باشه
  • سیداسماعیل هاشمی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    9 0
    اشتباه محض کردن
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 13
    مگر هر که اسلحه داشت قانون مجاز کرده کسی را بکشه. وقتی میشه امروزه با این همه دوربین و ردیابی هر مظنونی را پیدا کرد. نیاز به به کار بردن اسلحه نیست. این جوری مامورا بکش بکش راه انداختن. در گذشته به مامور و پلیس ی احترامی بود. هر ناشی هم پلیس نبود. در مقابل مردم عادی هم مقابله به مثل افتادن بالاخره یک جای کار ایراد داره که این جوری شده.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      2 0
      اولاً این گذشته‌ای که شما می‌فرمایید کیه که ما اطلاع چندانی ازش نداریم دوم از این گه قرار باشه پلیس دستشو این همه ببندیم پس بشینید تا جرم و جنایت تا در خونه‌های خود شما هم بیاد متاسفم برای این طرز تفکر ه حتی مامور دولت نمی‌دونه چه جوری باید از خودش دفاع کنه
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 0
      داستان ننویس.طرف دنده عقب آمده مامور را بکشه.می فهمی؟!
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      قطعا از تحفه های بازنشسته ناجا هستی که مملکت رو به اینجا رسوندن...
    • محمد IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      بچه برو دنبال بازیکن.
  • سیداسماعیل هاشمی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    12 0
    کجایند عوضی ها بگویند نه به اعدام
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    11 0
    به به به این کشور وقوانین این کشور که در راستای دفاع از مجرم و قاتل وجانی مدون وتنظیم شده واقعا قوه ی قضائیه می خواد این پلیس شجاع ومقتدر از جان گذشته رو اعدام کنه وا اسفا هزاران دریغ وافسوس
  • GB ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    6 0
    😢😪 حیف.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    13 0
    قانون را چه کسی مینویسد؟ دزدان سر گردنه اختلاسگران و مال حرام خوران و قاضی های رشوه بگیر
  • سیداسماعیل هاشمی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    11 0
    اینقوه قضاییه نیست بلکه غذاییه است برید تحقیق کنید قاضی این پرونده کی بوده حساب شو چک کنیددرضمن مرا محکوم نکنیدکه به قضات بدبینم قاضی خوب زیادداریم
  • میثم GB ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    13 0
    کاملا به نفع خلافکارا. تو آمریکا اگر گوش به فرمان پلیس ندی سوراخ سوراخ میشی. اگر غیر از این بود که خلافکارا کل آمریکا را میخوردن. همین مشکلی که تو ایران هست
  • عباسعلی سعادت IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    14 1
    لعنت بر قوه قضائیه
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    حق‌پلیس‌هرچی‌هست‌قاضیایکی‌درمیون‌شیشوهشت‌می‌زنن
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    آفرین به این قوه قضائیه. هزاران آفرین. اونوقت با این احکامی که دارید صادر می کنید ذره ای فکر کردید فردا کدوم ماموری میاد جون خودش رو به خطر بندازه که شاید با رعایت همه ضوابط تیرش خطا بره و یک مجرم در حال فرار کشته بشه و او رو محکوم به قصاص کنند، برای امنیت مردم حرکتی بکنه؟ مگه دیوانه ست؟!! به خدا اینجور باشه از فردا پلیس اقدام به قتل آشکار رو هم ببینه محاله دست به اسلحه ببره. چشمش رو می بنده و رد میشه میگه ان شاالله پاکه!!!
  • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    مرده شور این قوه قضاییه رو ببرن سر همین داستان بود چند وقت قبل یه پلیس رو یک حرومی با چاقو به شهادت رسوند،با این حال که اون بنده خدا مسلح بود همین داستان هست که باعث میشه بعد گفتن عدم آگاهی باعث شهادتش شده،نه قوانین چرتی داریم.تو این حادثه وقتی طرف داره جان مامور رو به خاطر میندازه دیگه این کارا چیه،به خاطر همین داستانا هست که مملکت شده دزد خونه.
  • امیر IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    خاک برسر قوه قضائیه و قضات آن قوه قضائیه کلاهش را بالاتر بگذارد با این روش حمایت کردنش از مجری قانون ضابط قضایی این قضات تا به حال یک مرتبه دست به سلاح شده اند که بفهمند سلاح چیست؟ بفهمند دشواری های بکارگیری آن چیست ؟ فشار روانی و استرس در ماموریت چیست؟ چرا کشور ما اینگونه است که پلیس یا باید شهید شود و از او قهرمان ملی بسازند و یا باید اعدام شود و خود و خانواده اش را به ذلت بکشانند؟ چرا هیچ حالت بینی وجود ندارد؟ آقایون قاضی به فکر فرداها باشید که خود شماها هم فردا روزها به علت تضعیف پلیس امنیت نخواهید داشت
  • DE ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    واقعا اتفاق افتاده با یک داستان بالیوووووود است با آهنگ هندی و صدها رقاص این حکم قصاص ؟؟؟؟ قابل توجه دزدان و سارقین شریف .آسوده بخوابید که دستگاه قضا را اخته کردیم و درش را تخته کردیم.
  • ناشناس IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    آخه این چه قانونیه؟ یا ماجرا چیز دیگه ایه و راستشو نمیگند و در صورت درست بودن حکم قصاص برای این مامور عادلانه نیست،قصاص یعنی قتل عمد با داستانی که شما نوشتید این قتل عمد نیست.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    چه حکم ناعادلانه ای !!! آدم شاخ درمیاره
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    اونایی که میگن قوه قصاییه اون آدمی که مثله پزشکیان تو مجلس قانون تصویب کنه از این بهتر نمیشه
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    هر چه بر سر این مملکت بیاد حقتونه
  • علی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    پیغمبر اکرم میفرماید : اگر قاضی یک جامعه سالم باشه آن جامعه بهشت می شود . و اگر ناسالم باشه آن جامعه جهنم می شه . حالا اگر جامعه ما پر از دزدی و خیانت و ..... شده باید بگردی قاضی پرتغال فروش رو پیدا کنی
  • م ع IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    یک عده مامور رو اشرار میکشن یک عده رو قوه قضاییه که دیدشون نسبت مامور همون دید اشرار نسبت به مامور هست یا زندانی میکنن یا میکشن بعد جامعه از مامور انتظار ایجاد امنیت رو داره طرف خلافکار که بود ماشین دزدی که سواربود به ماشین مامور که کوبیدحتما باید مامور میمرد که قند توی دلتون آب میشد قوه مدافع خلافکاریه
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    اون قاضی احمق اگه خودش اونجا بود چه غلطی می‌کرد حتما توقع داشته با گل و شیرینی از دزد استقبال میکرد
  • محمد IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    واویلا یعنی مامور پلیس در مملکت اسلامی به متهمی که پا به فرار گذاشته و در حال توهین و تمسخر به قانون هست شلیک کرده و اتفاقی متهم کشته شده و حال این مامور به قصاص متهم شده است؟ اگر حکمی اجرا شود باید فاتحه قوای نظامی را خواند. نکنید آقایان با نظامیان مملکت این کار را نکنید..
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    قوه قضاییه درست نیست بگید قوه رهاییه، دوستان قوه رهاییه انگاری دارن نقش شریک دزد رو بازی می‌کنند و با خانواده دزدان همدردی میکنن
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    بهترین راه اینه که سلاح رو از پلیس بگیرید و یه دسته گل بدین دستش تا هر جا خلافکاری رو دید با احترام بهش تقدیم بکنه
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    خاک بر سرتون پلیس مملکت رو قصاص می کنید قاتل رو می فرستید مرخصی تف به این عدالت تف به این قضات.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    ایران بهشت خلافکاران
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    متاسفم برای این قضاوت.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    قوه قضایه دزد پرور
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    از این به بعد هم هیچ ماموری دنبال دزد ومتهم نمیره
  • رضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    قانون مشگل داره پلیس وظیفه قانونی خودش رو انجام داده چرا طرف ماشین سرقت کرده چرا از دستور پلیس تمرد کرده آیا این ظلم در حق پلیس وحافظ امنیت ما نیست با قصاص پلیس، دزدان وعربده کشان وخرابکاران پروتر شده دستشان برای ضربه زدن به نیروهای زحمتکش نظامی و انتظامی بازتر میشود ،آقایان قضات هیچ نیروی نظامی به عمد به کسی شلیک نمیکنه پلیسی درحال دویدن با سرعت بالا به دنبال متهم یا خلافکار آیا انتظار دارید در آن لحظه حساس وپر تنش تیر به خطا نرود،مگه تک تیراندازه که با آرامش ودقت در یک جای خاص نشسته وهدف را دقیق بزنه،شما رو به خدا مامور حافظ امنیت را قصاص نکنید چون مقصر نیست به وظیفه قانونی خودش عمل کرده.
    • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      0 0
      بله حرف حق ومنطق هم همینه
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    پرونده باید دوباره بررسی بشه من ندیدم پلیس اینقدر بی کس همیشه حق با پلیسه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    احتمالا دزد خویش وقوم قاضی اگه پلیس اعدام کنند سنگ روی سنگ بند نمیاد.اون دزد جانی بوده
  • آشتا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    قوه فسادیه قوه حفاظت از خلافکاران واختلاسگران شده است. درب اونجا رو فضله بگیرید بهتره‌
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    قوه قضایبیه انقدر ضعیف است انقدر ضعیف است که حد ندارد . ایران شده بهشت دزدان - کلاهبرداران - جانیان - سارقان
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    خاک بر سر قوه قضاییه که مامور رو در مقابل سارق محکوم میکنه شرم کنید که اینطور برای سارقان و جانیان حاشیه امن ایجاد میکنید
  • یاسر IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    لعنت خدا به این قضات کثیف که باعث بی ابرویی قوه قضاییه هستند. پلیس در تمام جهان با کوچکترین شکی فرد بی گناه را می کشد و در نهایت از وی تشکر و تقدیر می گردد. حالا تو کشور ماه یک نیروی رادمرد حین دستگیری یک مجرم ناخواسته باعث به درک واصل شدنش شده و حالا خود و خانواده اش باید تاوان این انجام وظیفه را بدهند. همین کارهای غلط را کرده اید که پلیس نسبت به مسایل منفعل شده و به موقع عکس العمل نشان نمی دهد. به نظر من این حکم اعدام باید برای قضات نامحترمی که رای صادر کردند اجرا شود نه این پلیس وظیفه شناس
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      0 0
      قضات باید بجای نیروی انتظامی در گرما و سرما و شرایط سخت و در خط مقدم مبارزه با اشرار و خلافکاران و تبهکاران و مجرمان باشند نه پشت میز نشینی و در ناز و نعمت، تا آنها بفهمند ماموران نیروی انتظامی و پلیس در چه شرایطی در حال خدمت به مردم و امنیت کشور هستند .
  • علی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 3
    دوستان اشتباه نکنید اگه دزد تیر اندازی میکرد مامور به دفاع از خودش خوب ... ولی دزدماشین سرقت کرده راه فرار هم نداشته پس چرا اسلحه کشیده شده .فرض اسلحه کشیده شده چرا بطرف دستش مگه قلب با دست چقدر فاصله داره به لاستیک ویا چند تیر هوایی .مگه تو تک تیراندازی دستشو نشانه رفتی .مگه فیلم ویسترنه .حتما این موضوع کارشناسی شده .اون دزد که گیر کرده بود وراه فرار نداشت حتما بایستس اسلحه کشیده میشد در تعقیب وگریز به دام میافتد .قضاوت با قضات هست ما ازروی دلسوزی مطالب ننویسیم .تحت هر شرایطی بایستی بیشتر مطالب توضیح داده بشه والسلام
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    اسامی این قضات را منتشر کنید ببینیم کیا ما رو بدبخت کردن
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    خام بر سر ما با این قانون هامون.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    خاک تو سر این قاضی ها خاک
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    همین الان خلافکارا ترس ندارن با این حکم گند زده میشه ب اقتدار پلیس و امنیت کشور
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    رئیس قوه متوجه افکار عمومی نیست آیا؟
  • ابراهیم IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    مملکت گل و بلبلی برای خلافکارا داریم. ۲۹۰ بی خاصیت مجلس رو پر کردن و قضات فاسد هم دادگاهها رو. اگه قراره پلیس یا محیط بان از اسلحه استفاده نکنه اساسا چرا بهشون اسلحه دادین. اکگه اموال یا خانواده یکی از این حضرا مورد تعرض قرار بگیره با هم همین عکس العمل رو دارن؟ خاک برسر جفت دو مجموعه فشل و بی خاصیت.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    یکی از بی منظقترین، بی وجدانترین و بی دینترین قشرها در این جامعه قشر قضات هستند. واقعا دست مریزاد به این همه قضات مضخرف که همگی امتحانات عمومی و عقیدتی را حتما 100 هم شدند!!
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    ننگ بر این قوه قضائیه
  • امیر IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    3 0
    باید همکاران این مامور ۲۴ ساعت اعتصاب کنند راه درست همینه
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    لیاقتتون همون امثال پوزیده است، بیچاره پلیس مظلوم
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    اینجا پلیس از خودش دفاع کرده چون متهم برای فرار ماشینش رو به ماشین پلیس کوبیده
  • دایی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    واقعا قوه قضاییه آخرشه ، سردار رادان کجایی نیروتو دارن می کشن به خاطر سارق خودرو اون اولیا دم چقدر پرو اند که اومدن شکایت هم کردن خیلی شوهرتو دوست داشتی مانع دزدی اش میشد . از فردا هیچ کسی نباید برخ پلیس بشه ، پس معرفت شما کجا رفته مردم همین قوانین به درد نخور را دارید که نمی توانید با جرایم برخورد کنید ممنون آقای اژه ای خیلی داری کار می کنی! چند وقت پیش یه دزد به خانه مان زده فیلم اش داریم نمی توانیم بگیریمش رفته! انگیزه برای پلیس وجود نداره ؟؟؟!!!
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    با سلام نه تنها در کشور ایران بلکه در تمام کشورهای دنیا برای ایجاد امنیت واجرای قانون می بایست که پلیس به متهم ودزد درحال فرار باید تیر شلیک بشود حالا چرا وبه چه دلایلی این پلیس وظیفه شناس رو زندانی ومحکوم کرده اند باید ریاست قوه ی قضائیه ی کشور جوابگو وپاسخگو باشد
  • ابراهیم IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    3 0
    قاضی خیلی خر تشریف داره
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    دو مورد کاملا درتضاد هستند 1- مقتول : در حال ارتکاب نقض قانون ، جرم و سرقت اموال مردم 2- مامور پلیس : در حال انجام ماموریتی که قانون به وی واگذار کرده ولاغیر مقتول دزد بوده و بی جا کرده دسترنج یک شهروند که خون دل خوره وسیله نقلیه ای تهیه کنه برای خودش و خانواده ، را سرقت کرده ، صدرصد مقصر بود مامورین بسیار هوشیار بودند که متوجه این سرقت شدند و جای تشکر داره گلوله ای که از لوله اسلحه خارج میشه بوسیله تعداد خان داخل لوله در چرخش است و اگر انتظار داریم که پلیس حتی از کمانه کردن گلوله بعد از برخورد را آگاهی داشته که به کدام جهت میرود سخت گمراهیم و باید کلا شلیک ممنوع بشود توسط قانون آیا باز هم یک مامور بیگناه در حین انجام وظیفه توسط یک نقض کننده قانون باید به قتل برسد ؟ با این تصمیم قضات محترم ، من اشتباه نخواهم کرد که فرزندم رو اجازه بدم وارد نیروی پلیس بشه ترجیح میدم دم دستم جوشکار آهن آلات بشه تا مامور انتظامی
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 2
    خب پلیس ناشی جان یک جوان را گرفته باید به حقوق بشر احترام گذاشت و پلیس را به حبس ابد محکوم کرد
  • روح الله IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    چشممون روشن همونطور که دزدهای دولت روحانی را محاکمه نکردید تا با پررویی نجومی دوباره برگشتند و آماده خیانت‌های جدید می شوند همینطور هم جایگاه پلیس را تنزل بدهید تا دزدها وجنایتکاران هرروز گستاختر بشوند
  • ش. AE ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    خاک بر سر قوة قضائیه که مامور پلیس رو میخوان قصاص کنن اونم بخاطر یک انگل جامعه یک حرومزاده پدر مادر بی شرف که یک سگ هار رو تحویل جامعه دادن دست این مامور باید بوسید
  • پیروزه IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    چرا با مامور قانون اینطور بر خورد شدو که متهمین قاچاقچیان بهتر و بیشتر به کارهای ضد قانون ادامه دهند و از طرفی یک دلسردی در مامورین قانون ایجاد کنند . همه ادله نشان‌دهنده آن است که متهم یک بزه کار و هنجارشکن بوده.تف به همچین پدر و مادری که حق را ناحق می کنند ‌.
  • محمد IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    کاش بجای مصونیت دزد کمی هم از مامورین حمایت میشد تا نتیجش رو توی امتیت مردم ببینیم
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    پلیس فقط باید یک مبلغی دیه به خانواده ی دزد مقتول دیه پرداخت کنه نهایتا
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام بر این قانون ! پلیس رو چجوری کوچیک می کنند ! بعد می گویند در ایران از همه جا بیشتر فرار از قانون هست !
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    از فردا دزدی .... خدا برکت....
  • فهیم IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    متاسفم انتظار دارید مردم پلیس شوند صد رحمت به کشور های که پلیس امنیت دارد
  • مهدی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    حتی اگر پلیس قصور در تیراندازی داشته باشه مصلحت اقتضا می کنه که چشم پوشی بشه! خبر قصاص پلیس هزاران بار بیشتر به جامعه ضرر می رسه اما متاسفانه سیستم قضایی برای قصاص پلیس خوب کمر همت بسته و امثال حسن روحانی آزاد می چرخن!
  • حامد IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    واقعا که ..... گناه پلیس چیه ؟
  • / IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    همینکارارو کردن که دزدا پرو شدن امنیت دارن هرغلطی دوست دارن میکنن به روحو روان مردم آسیب میزنن هم جانی هم مالی این همه پلیس کشته میشه ی بارم دزدو ارزال اوباش بمیره چی میشه
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    باید رفت و با آن قاضی صحبت گذاشت این کار انجام خواهد شد
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    این چه مسخره بازی هست دزد رو نباید میگرفته ؟ همین کارها رو کردین دزد ها گستاخ شدن
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    قوه غذائیه
  • آرشا IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    به تعدادی نیرو برای کار دزدی و شوتی و.... نیازمندیم با حقوق و مزایای بالا تامین امنیت هم با دیوان عالی
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    این یعنی دزدان بیت المال در ایران در آمان هستند خخخخ
  • US ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 6
    یک مشت آدمهای احساساتی و سطحی نگر!! قضات دیوان عالی دارای تخصص سواد و تجربه بعد از کنکاش و بررسی موشکافانه ی دقیق با تطبیق انواع و اقسام گمانه ها و بررسی و بازجویی گزارشات کارشناسانه ی متخصصین جملگی شان نمیفهمند بعد چهار تا آدم که حتی همین متن کوتاه را درست نخوانده اند میشوند عالم الغیب و صاحب فضیلت
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 0
      ما نمی‌خواهیم که یک نظامی توسط یک قاضی معمولی محاکمه شود بلکه اگر نظامیان خطایی کردند باید در دادگاه نظامی و توسط قاضی نظامی محاکمه شوند .
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      آقای محترم این مسله به کنکاش و موشکافانه نیاز نداره ما معتقدیم که هیچ مامور نیروی انتظامی نباید بخاطر یک مجرم سارق یا تبهکار محاکمه و یا قصاص شود هر قاضی هم که بر عکس این مسله حکم دهد آن قاضی مشکل دارد.
  • ادرین DE ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    شک نکنید دزد پسر یکی از مسئولای کشوری بوده. وگرنه عمرا پلیس را به خاطر کشتن متهم اعدام کنند
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    قانون اسلام میگه برای مقابله با دزد در مرحله ی اول باید دست قطع بشه ودر صورت تکرارهای بعدی پا قطع بشه حالا که مامور دولت برای اجرای قانون به خاطر سرپیچی دزد از دستور ایست تیر شلیک کرده خوب مسلما قانون باید از پلیس حمایت کنه
  • علی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    کاش اون هزینه ای که برای کینه و عداوت خرج کردن،یک صدم رو خرج فرزند شون میکردن،یک هزارم وقت دادگاه رو صرف فرزند شون میکردن،الان نه فرزند شون فوت کرده بود نه بنده خدا این پلیس به اعدام محکوم میشد،جناب پلیس ازین ببعد خواستن فرار کنن کمک کنین راحت در برن ،شما هم برو خونه باخیال راحت بخاب.کلا قضات ما دوست دارن برخلاف جریان آب شناکنن
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    با این رای ها دیگه منتظر باشید قاتلین و دزدها در شهر رها و آزاد بچرخند واقعا متاسفم برای سیستم قضایی اگر تایید نهایی بشه این حکم ولی امید هست که نقض شود انشالله
  • عبدالله IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 3
    دقت شود:تا اینکه مأمور پلیس با قانون به‌کارگیری سلاح لاستیک خودرو را نشانه گرفت اما یکی از گلوله‌ها به قلب متهم اصابت کرد.* این چه جور قانون بکارگیری سلاح است که به قلب شلیک می شود!؟
  • مینا IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 2
    مشکل کشور ما این است که همه یک طرفه به قاصی میروند مثل انتخابات بدون فکر نظر میدهند مگر شماها از همه چیز خبر دارید که مرجع تقلید شده و فتوا میدهید
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    قوه قضاییه طرف متهم با این قوانین یک روزی در قوه قضاییه گل بگیرند
  • ناشناس IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    والا برای همین رای های آپ دو غ خیاری شماهاست که ما پلیس ضعیفی داریم که هر ننه قمری به خودش جرات میده به نیروی انتظامی توهین کنه آنوقت می گیم چرا پلیس آمریکا اینقدر قدرتمند تو ایران هیچ چیز سرجاش نیست
  • اصلانی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    قضاوت کاری سختیه خدا به این قاضی یه عقل درستی بده وکیل شاکی هم تر...بشو بده
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    مفسد ها اختلاس گرها آزاد میشن پلیس ها قصاص این بود عدالت علی
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    3 0
    با سلام باید مردم ومسئولین دلسوز دست این مامور وظیفه شناس وشجاع رو بوسه بزنند ونه آنکه حکم محکوم به مجازات برایش صادر کنند
  • نصیری IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    7 0
    جای شهید وجلاد وعوض کردن عوضی ها خدا شاهده هر پلیسی این اخبار بشنوه دیگه اصلحشو از قلافش در نمیاره بزارید جنایتکارها بتازند
  • ۶۱ سال داغ بر دل مانده IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    همه از پلیس دفاع کردن ولی چطوری لاستیک هدف گرفت خورد به کتف
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    قاضی ؟!
  • مهدی US ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    خاک بر سر آن قضات که مامور نیروی انتظامی که برای امنیت جلوی دزد ها و قاتل ها می ایستند دارند خله سلاح می‌کند.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    کشور شده بهشت دزدها و مواد فروشها پلیس واقعا بدبختن
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    خوشبحال دزدها
  • سهند IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    این پلیس انقدر هنوز نمیدون در این کشور اجرای قانون هیچ جایگاهی ندار،
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    باید اموزش درست داشته باشند
  • محمد IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    ضربه این اعدام مستقیما به قلب اعتبار و اقتدار پلیس میخوره
  • مسعود IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    همین ی تعدادی قضات بیشرف لجنیدن توی این مملکت.فقط بلدن از دزد ها همایت کنند.
  • حامد IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    یک اراده میخواهد کشور را نا امن کند به همین دلیل دست پلیس را بسته .همچین دزدی را در عربستان گردن میزدند .
  • صلاح IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    چرا اینقدر پلیس را ضعیف میکنید ؟ گرانی و بیکاری و وو امان مردم را بریده .این مردم چه بدی به شما کردند که میخواهید امنیت را هم از اینها بگیرید؟
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    خداروشکر
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 1
    مامور باید مهارت های رزمی و هوش بالایی داشته باشد
  • یک شهروند IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    یه سوال از قضاتی که این پرونده را قضاوت کردند. ماشینی که مقتول سوار بوده ، سرقتی بودنش مشخص شده ، و اینکه سارق بعد از دستور پلیس برای توقف، فرار کرده و رسیده به بن بست و ماشین سرقتی را به ماشین پلیس کوبیده و هنوز هم قصد فرار داشته. که در این بین این پلیس وظیفه شناس شلیک کرده تا مانع از فرار سارق شود. حال به اشتباه یا عمدا گلوله به قلب سارق برخورد کرده و منجر به مرگ وی شده. این قضاتی که زحمت کشیدن مامور پلیس رو بخاطر انجام وظیفه قانونی خودش محکوم به اعدام کردند، آیا از وراث سارق مقتول هزینه های خساراتی که سارق مقتول به ماشین سرقتی و ماشین بیت المالی پلیس وارد کرده رو هم گرفتند یا اونو باز گفتن گناه داره، نون آور خونه مرده و نیازی نیست و مقصر صاحب ماشینه که مواظب نبوده و ماشینش رو محکم کاری نکرده تا دزدیده نشه و ماشین پلیس رو هم احتمالا گفتن ، دولت که ماشالله زیاد داره ، ببره به خرج خودش درست کنه . بخدا قسم هزار تا رییس جمهور بیان نمی تونن مملکت رو درست کنند. رییس جمهور زمانی میتونه کار کنه که اطمینان داشته باشه همه زیردستانش و همه کارکنانیکه در مجلس و قوه قضاییه هستند از ترس محاکمه شدن درست کار کنند و تا زمانیکه قضات عادل و عاقل و مستقل نداشته باشیم اوضاع به همین شکل خواهد بود. مگه دوره ای که آقای رییسی ، رییس قوه قضاییه بود ندیدن چندتا قاضی فاسد و رشوه بگیر دستگیر و اعدام شدند. کاش رییسی تو همون قوه قضاییه می موند . چون تنها در دوره ایشون بود که تو تلویزیون چهره و اسم و مشخصات دزدها کاملا مشخص بود. از وقتی که ایشون از قوه قضاییه رفتن دوباره دقت کرده باشین همون رویه حفظ آبروی متهم رو پیش گرفتن و بجای اینکه چهره پلیس و مامور نیروی انتظامی رو شطرنجی نشون بدن تا دوستان سارق ومجرم و متهم اون پلیس بیچاره رو جایی گیر نندازن، چهره مجرم و متهم و سارق رو شطرنجی می کنن. بخدا قسم این کار قوه قضاییه بخاطر حفظ آبروی کسی نیست. این کارشون کاملا عمدی هست تا من و شمای مردم رو علیه دین و نظام بشورونن
  • یک شهروند IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    یه سوال از قضاتی که این پرونده را قضاوت کردند. ماشینی که مقتول سوار بوده ، سرقتی بودنش مشخص شده ، و اینکه سارق بعد از دستور پلیس برای توقف، فرار کرده و رسیده به بن بست و ماشین سرقتی را به ماشین پلیس کوبیده و هنوز هم قصد فرار داشته. که در این بین این پلیس وظیفه شناس شلیک کرده تا مانع از فرار سارق شود. حال به اشتباه یا عمدا گلوله به قلب سارق برخورد کرده و منجر به مرگ وی شده. این قضاتی که زحمت کشیدن مامور پلیس رو بخاطر انجام وظیفه قانونی خودش محکوم به اعدام کردند، آیا از وراث سارق مقتول هزینه های خساراتی که سارق مقتول به ماشین سرقتی و ماشین بیت المالی پلیس وارد کرده رو هم گرفتند یا اونو باز گفتن گناه داره، نون آور خونه مرده و نیازی نیست و مقصر صاحب ماشینه که مواظب نبوده و ماشینش رو محکم کاری نکرده تا دزدیده نشه و ماشین پلیس رو هم احتمالا گفتن ، دولت که ماشالله زیاد داره ، ببره به خرج خودش درست کنه . بخدا قسم هزار تا رییس جمهور بیان نمی تونن مملکت رو درست کنند. رییس جمهور زمانی میتونه کار کنه که اطمینان داشته باشه همه زیردستانش و همه کارکنانیکه در مجلس و قوه قضاییه هستند از ترس محاکمه شدن درست کار کنند و تا زمانیکه قضات عادل و عاقل و مستقل نداشته باشیم اوضاع به همین شکل خواهد بود. مگه دوره ای که آقای رییسی ، رییس قوه قضاییه بود ندیدن چندتا قاضی فاسد و رشوه بگیر دستگیر و اعدام شدند. کاش رییسی تو همون قوه قضاییه می موند . چون تنها در دوره ایشون بود که تو تلویزیون چهره و اسم و مشخصات دزدها کاملا مشخص بود. از وقتی که ایشون از قوه قضاییه رفتن دوباره دقت کرده باشین همون رویه حفظ آبروی متهم رو پیش گرفتن و بجای اینکه چهره پلیس و مامور نیروی انتظامی رو شطرنجی نشون بدن تا دوستان سارق ومجرم و متهم اون پلیس بیچاره رو جایی گیر نندازن، چهره مجرم و متهم و سارق رو شطرنجی می کنن. بخدا قسم این کار قوه قضاییه بخاطر حفظ آبروی کسی نیست. این کارشون کاملا عمدی هست تا من و شمای مردم رو علیه دین و نظام بشورونن
  • احمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    از قوه قضائیه این مملکت انتظاری بیش از این نیست
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    در قانون ۱۰ گانه به کارگیری اسلحه توسط پلیس برای این مورد قانون وضع نشده و پلیس بی اطلاع از قانون بوده است.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    با این کار دیوان ، به حول قوه الهی سرقت و غارت آزاد می شود
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    من حاظرم به جای اون پلیس اعدام بشم چون صد درصد اون از هممون بی گناهتره چرا یه قانون درست تو این قوه قصابیه وجود نداره
  • علیرضا IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    شرف قضاتی که مامور امنیت کشور را اینگونه محاکمه می‌کنند. گویا دزدان و سارقان مصونیت داشته و مامور امنیت باید قصاص شود . کاش هیشکی پلیس نمیشد توی این مملکت بی در پیکر
  • علیرضا IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    گویا دزدان و سارقان مصونیت داشته و مامور امنیت باید قصاص شود .
  • علی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    با این حکمی که صادر شده آیا انتظار داریم مامورین زحمتکش نیروی انتظامی با دزدان ، قاتلین ، مزاحمین نوامیس مردم ، اراذل واوباش و .... برخورد جدی داشته باشند ؟! آقایان قضات بیشتر از این جامعه را با این احکامی که صادر می کنید نا امن نکنید !!!!
  • حسین IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    ای خاک عالم بر سر ما که تو همچین مملکتی زندگی میکنیم
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 0
    این چه کاریه ؟پلیس به دلیل قتل غیرعمد به قصاص محکوم می شود .اصلا قابل قبول نیست
  • سعید IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    عجیبه،واقعا باید به این قضات تسلیت گفت،مامور در حال انجام وظیفه بوده و مقتول هم دزد بودا وهم در حال فرار وهم حمله به پلیس،،پلیس نگون بخت چه باید میکرده؟آیا بعد از این پلیسی خود را در معرض خطر برای حفظامنیت مردم قرار خواهد داد؟باید ضمن پوزش وپرداخت خسارت به پلیس بابت زندانی کردن وی،بلافاصله باید ایشان آزاد گردند.
  • افسر پلیس IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 0
    به خدا قسم این لباس را نپوشیدم مگر برای خدمت به مردم؛به خدا قسم مردم چیزهایی در این لباس و سازمان دیدم که هر روز ارزو میکنم ای کاش هرگز این لباس رو نمیپوشیدم؛ایا راه برگشتی دارم؟ فقط دیگه یک پلیس بیخیال شدم!!!حالم از خودم و شغلم به هم میخوره!!!
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    4 1
    عجب داستان تخیلی بافتید!!!! لاستیک کجا قلب کجا !!!!!!
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 0
    وقتی قاضی سواد نداشته باشه نتیجه می شه این وحکم مامور وظیفه شناس میشه اعدام
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 0
      تفاوت بین اشرار مجرمان و تبهکاران با یک نفر که قصد قتل و کشتن یک مامور پلیس را دارد را توضیح دهید ؟؟
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    2 0
    قتل عمد ؟ این گزارش نشانی از قتل عمد ندارد . کم تجربه بی دقت . شاید در حین حرکت خودرو شلیک کرده . دلیلی باید پیدا کنید که ثابت کند با علم به اینکه می‌دانسته حتما تیر به بدن فراری برخورد میکند شلیک کرده .
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    به عنوان صلاح خواست مجریان نظام وبه فکره جایگاه حاکمیت ونظام انقلاب اسلامی ازمسئولین بالارتبه ی قضائی میخوام که تواین حکم تغییروتحول ایجاب کنن وحکم روبه حبس سبک تعیین کنن.وچرا؟ کاملامعلومه این شخص بیگناهه چون حین ماموریت امنیتی قرارگرفته وشلیکِ تیربه صورت مستقیم وفالصله ی بسیارجلوصورت نگرفته بلکه هرماموری حین منع متخلف ومجرم ازقانون اساسی وظیفه فکریش اونومسئول میکنه که تاحقوق تکلیفی بهش تعلق گرفته ازپیشرفت حرکت مخاطره آمیزه متخلف برای حفظ جان عموم واموال عمومی وغیره عمومی هرنوع فعالیت تکلیفی روبه عمل بیاره،حال چه بسی که نیت مامور معلوم وآشکاره که میخواسته فقط به طریقی قانونی مانع حرکت ماشین ومقتول بشه علاوه برهمه ی اعلان هاکه مقتول میشنوه هو ولی به احترام قانون ومجری اجرای قانون نمی ایسته وتابع قانون ومقررات کشورعمل نمیکنه !که همین جرم وتخطی بزرگی محاسبه میشه نه تواین نظام بلکه تونظام کشورهای مختلف تبعیت ازقانونِ هرکشور جزوه ملزومات حقوق اجتماعیه ملی اون کشور محسوب میشه،پس ازنگاه منطق وعقل سلیم این رای پرازاشکال واشتباه هست که غبارش وآهِ کشتن الکیه این ماموره بی گناه براین نظام ومجریان وحکم گزاران این بی انصافیِ بزرگ بسیاروسیع وزیان آورمیشه وعلاوه براین واکنش رسانه های بیگانه وفضای مجازی بهانه ای برای شستوشوی افکاره زهنیه بخش مسئولین نیروی انتظامی میشه که این جایگاه وجلبِ نیروی امنیت به شکل قابل جبران ناپزیری اُفت وریزش میکنه باتظعیف ِروحیه وبه خطرساختن جایگاه پاک ومهم وحساس محافظان امنیت کشورونظام برعلیه قضات ومسئولین کشوری ولشکری وقانون ونوع تشخیص وتعیین حکم کیفری صورت گرفته ی تبعیضی که مغزه هرانسانی میگه پس فرقِ بی گناه وباگناه توچه کاریه؟ وفرق عملِ بانیتِ شروغیره شرتوچه کاریه؟ کلام آخر(توصیه میکنم این حکم روعاقلانه به نفعِ نظام وجایگاه ویژه ی محافظان امنیت وصول واجرا کنین باحبسِ سبک نه سنگین ،چون اینجوری حتی سرپرست های شخص مقتول هم زبانشون بسته میشه،تازمان ازکارنگزشته فوری مانعِ این حکم همه جوره زیان آوربشین وهرچه توتوانتونه کم نگزارین برای تغییره این حکم قصاص به حبسِ این متهم.(باتشکر)
  • یحیی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 0
    دیوان عالی این کشور، طرف ماشین دزدیده، به درخواست ایست توجه نکرده، ماشین دزدی رو کوبیده به ماشین پلیس و فکر کرده آرتیست فیلم های آمریکایی هست ، و بعد پلیس با استفاده از قانون بهش شلیک کرده، اصلا گیریم لاستیک نمی‌خواست بزنه و مستقیم به قلب شلیک کرده، خب چی شده؟! ی انگل دزد که ادای خلافکارهای فیلمهای آمریکایی درمیاورده رو کشته، همین اگه نمیمرد فردا ممکن بود چندتا شهروند عادی بیگناه رو بکشه. پلیس ها میبینن قانون اینجوریه میگن دیوانه هستیم مگه دنبالشون کنیم که بعد بخواییم باهاشون درگیر بشیم
  • پویا IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    0 0
    من خیلی مشکل دارم با جمهوری اسلامی ولی در این مورد پلیس خوب کاری کرده، چرا میخوان مجازاتشم کنن؟ اونم اعدام؟ چیکار میکرد؟ جایزه میداد به آقا دزده؟ یکاری میکنید همکاراش دفعه بعد دزد دیدن ، خودشون به ندیدن بزنن. مسخره هست. در برخورد با دزد و مجرم تکلیف مشخص هست.
  • پوریا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    کشور ایران بهشت سارقین و اراذل هست چون حتی مامور پلیس هم اگه شلیک کنه، حکم خودش میشه اعدام
  • MD ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    پلیس رو تضعیف نکنید وگرنه پلیس دزد نخواهد گرفت
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    اگر همه ماجرا همین باشد حکم خیلی عجیب هست؟!!! به قطعیت عمد رسیدن ساده نیست بخصوص که تیر مستقیم به قلب نخورده. چرا عزم پلیس در بکارگیری سلاح رو کند می کنیم؟! جناب قاضی فردا دزد دنبال سرقت مال شما بود توقع داری پلیس جرات دفاع داشته باشه؟
  • فرشید IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    این نامردی بوده که قصاص بگیره اونم ازیک دزدهرکی جای این ماموربودهمین کارمیکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس